Det stopper ikke nødvendigvis ved grafisk design, video og animation - nogle gange lapper elementerne over hinanden, og andre gange skal der bare noget andet, eller supplerende til.

 

Hos Jens Trolle Grafisk får du flere kompetencer at trække på, som f.eks. tekstforfatning og generel projektplanlægning, og kan derfor altid få en alsidig opgave løst på en helstøbt måde.

Her er nogle eksempler på ting der ...stikker udenfor. Hvis du selv har noget i tankerne, men ikke ved hvor det "hører til", så ring eller skriv. Det kan sikkert godt lade sig gøre alligevel. :)

alt det andet

...mens vi nu er i gang!

LEVENDE HISTORIE

Jens Trolle Grafisk har hjulpet flere museer med at levendegøre historien, med digitale hjælpemidler.

 

Her er en video, der sammenfatter nogle af de tiltag, der har været i brug.

Det drejer sig blandt andet om parallaxe-video, hvor gamle fotos "skilles ad", og indsættes i en animation, der puster liv i fortiden.

Håndkolorering (farvelægning) af gamle fotos.

Og - det selvopfundne - "få gamle malerier til at leve". Her er det gamle materiale igen skilt ad, og der er tilføjet nye baggrunde, og diverse animerede elementer, eller live-video.

DRAMATISERING

 

Byhistorisk Hus i Glostrup er et lokalhistorisk museum.
Som led i et større projekt, der handlede om levendegørelse og digitalisering af historien, har Jens Trolle Grafisk produceret flere dramatiserede film.
Nogle af dem har haft børn i hovedrollerne, og omhandler det daglige liv i Glostrup Kommune, på forskellige tidspunkter.
Herunder ses filmen om "Hanne" fra 1947. Manuskript, optagelser og redigering inkl. "gammelt look" og grafik - Jens Trolle Grafisk.

Hanne • 1947

ANIMERET FACEBOOK-COVER

Hvis du har en virksomheds-profil Facebook, har du muligheden for at skifte det stillestående coverbillede ud, med en video, der er skræddersyet til dig, og ikke mindst til formatet.


På den måde har du mulighed for at vise meget mere, så snart dine potentielle kunder lander på profilen.

 

Denne promotionvideo for produktet, er i øvrigt produceret i kvadratisk format - hvilket i mange tilfælde kan være den rigtige løsning, især hvis man vil annoncere på sociale medier, hvor en meget stor del af trafikken foregår på smartphones, hvor det kvadratiske design fylder den givne plads ud, og kommer meget bedre til udtryk.

Her ser du Jens Trolle Grafisks egen Facebook-covervideo.


Den er produceret så den kører i sløjfe, uden synlig overgang, og i et format der fungerer, både i PC- men også i smartphone-browseren, hvor Facebook beskærer din covervideo eller -foto anderledes.
Dette stiller krav til designet, for man må nemlig kun uploade én video i dette område, og derfor vil man opleve, at ens billede eller video bliver beskåret - nogle gange uheldigt - men som sagt kan der tages højde for dette, så videoen kan ses på begge platforme.

 

Dette understreger igen, hvor vigtigt det er, at kende formaterne, og kravene til det materiale der har den vigtige opgave, at vise dit ansigt udadtil. Eller i det mindste at kende nogen, der gør! ;)

 

Besøg Jens Trolle Grafisk på Facebook, og se hvordan det kommer til at se rigtigt ud, som sagt både på PC og i smartphone-universet.:
https://www.facebook.com/jenstrollegrafisk

VIDEO PÅ DIN HJEMMESIDE

Video er et meget stærkt kommunikationsmiddel på nettet.

Det tiltrækker selvfølgelig opmærksomhed, mere umiddelbart end faste billeder og illustrationer, men oven i dette, giver videoindhold også en stærkere position, i forhold til søgemaskinerne.


Sider med videoindhold bliver simpelthen opfattet af søgemaskinerne som mere interessante, og derfor bevæger de sig højere op på søgelisterne.

 

Her er vist et eksempel, hvor video er anvendt som top på hjemmesiden, og dermed giver et stemningsbillede af virksomheden, allerede i første sekund man kommer indenfor.

 

- Det samme kneb, som denne hjemmeside - Jens Trolle Grafisk - i øvrigt benytter sig af.

MUSIKVIDEO

180 • "Tjek ind - tjek ud" • Kamera, klip & redigering

180 live • Solskin Over Byen • Klip og redigering af 8 kameraer + lyd